Suppression de certains Spam

Bonjour.

Depuis deux-trois jours je reçois des mails avec des sujets qui ressemblent à ceci : Waiting to Hookup, Missed Fuckbuddy Message, etc.

J’utilise SpamSieve depuis des années et j’en suis très satisfait mais ces messages commencent à me taper sur le nerfs : certains jours j’en reçois 120 et plus.

Je suis sur un Mac MacOS 10.14.1 et Apple Mail. J’ai ajouté une règle pour que les messages qui contiennent le mot “Hookup” soit directement jeté à la poubelle, mais ça ne marche pas. Est-ce parvenue la règle est juste après celle de SpamSieve ?

Est-ce que quelqu’un peut m’aider ?

Jim

It sounds like there may be a setup problem. Please use the “Save Diagnostic Report” command in the Help menu and send me the report file, as described here.

Instead of creating a rule in Mail, it is often better to make one on SpamSieve’s blocklist. There should not be any Mail rules below the SpamSieve rule that move messages to Spam/Junk/Trash.

Thanks for sending the report. As described in your e-mail, it looks like SpamSieve is correctly moving these messages to the Spam mailbox.

You said that you wanted this particular message to be deleted immediately. You can do this with a Mail rule that’s above the SpamSieve rule. It looks like you’ve already set this up to match two different words in the subject, but I think it isn’t working because you also required that the message be from a particular address. If you remove that criterion it should work.